lørdag 10. juni 2006

Helg...

Ja, så var det helg igjen, og jeg føler at jeg ikke får gjort noenting. For det første er det noe møkkavær ute med temperatur på rundt 5 pluss - frister lite å gå ut, ja... Drivhuset er rimelig fullt, så selv om jeg enda har masse å prikle, så mangler jeg noe å ha det i. De første plantene jeg priklet (de fleste ble satt 5 stk i samme potte) begynner å bli så store at de burde ha fått seg hver sin potte. Men så mangler jeg potter.... Jeg har bestilt en kartong med over 1300 potter (7,5 cm) fra grønt fokus, men de er ikke kommet enda. Jeg bestilte også 15 brett - da har jeg nå for en stund tror jeg. I mellomtiden får jeg kose meg med husarbeid Morelltreet 'Stella'jeg kjøpte hos Zimtrade begynner endelig å skyte, det samme gjør American Pillar . Dahliaene fra Eurobulb er blitt svære (for en livskraft.. ) - tenker på å kutte dem og sette stiklinger - har forstått at det skal gå helt fint, så da tror jeg at det også blir et prosjekt Peonene fra Litauen sturer litt - de har det nok ikke helt optimalt der de står, og jeg tror at jeg snarest mulig må få dem ut. Det blir iallefall ikke før det er blitt litt varmere i været iallefall - når nå det egentlig blir vet bare han på loftet og ikke jeg... . Ellers så kommer det bytteplanter sigende inn i postkassa innimellom - det er ikke så mange som tidligere, så jeg klarer nå greit å holde kontroll - litt verre var det tidligere i vår... Og nå går jeg bare å venter på hostaene!!! I kveld skal jeg dra hjem til mamma på Reinøya - de har satt opp revy som jeg jo absolutt må få med meg - det gleder jeg meg virkelig til! Nei, nå skal jeg gå å leke husmor En riktig trivelig helg ønskes dere alle!!

0 Comments: