fredag 28. april 2006

Nattarbeid og opprydding

Ja, da var det seine kvelden og jeg har akkurat kreka meg på vaskejobben... Litt seint, men det får stå sin prøve - tar jo bare en times tid. Ungene har mamma tatt med seg - de blir antageligvis der helt til søndagen. Trenger med andre ord ikke å stå opp med dem i morra . Og jeg ble så inspirert av å få huset for meg selv at jeg stupte inn på loftboden for å ta en seriøs opprydding. Da vi flyttet inn for 8 år siden skyndte mamma seg med å få rydda ut rasket mitt og bringe det over sundet - og der har det stått og vansmekta over lengre tid. Jeg kan love deg at det var mye rart. Alle skolenotatbøkene mine har mamma tatt vare på - men i kveld ble mye kassert - det er liksom ikke så nødvendig å ta vare på 50 utskrevne mattenotatbøker... Og de blir vel neppe sett i noengang uansett. Da er det mye morsommere å ta vare på norskbøkene - mange flotte dikt og stiler anno barneskolen opp til ungdomsskolen . Mange spennende oppskrifter fra da vi hadde skolekjøkken - man kan kanskje si at jeg har utvikla kokekunstene mine litt siden den gang, både når det gjelder kokkeevnen og vanskelighetsgraden på oppskrifter... . Gamle skoledagbøker fant jeg i fleng, og ikke minst dagbøker - gudbedre sier jeg bare - gjett hva som skal brennes i morra....Oppryddinga - will be continued... Dahliaene er nok ikke kommet i vann i kveld som jeg hadde bestemt meg for - får ta det i morra. Jeg er blitt så inspirert av all denne pilflettinga at jeg tror nesten at jeg må prøve meg på det jeg også Bestilte bok om emnet på www.solfang.no - gleder meg til jeg får den. Jeg går også å tenker på hva jeg skal gjennomføre av prosjekt i år - tror at lebeplantning ned mot hovedveien blir et satsningsområde - og så har jeg så lyst til å lage meg et skyggebed på nordsida, også....også...også..... Jeg har altfor lite med tid...

0 Comments: