tirsdag 18. april 2006

Påske og reinsdyr -det stemmer ikke helt med høytiden det...

Da var en fin påskeferie over... og jeg kunne jo ha satt meg ned og sturt over det - men det som møtte meg da jeg kom hjem var helt herlig - hele bedet mitt i bakken var tint frem og klosterklokkene hilste meg velkommen hjem . NÅ er det vår!!! I løpet av dagen i dag har også krokusene begynt å blomstre Heldigvis så var ikke massedøden så stor som fryktet oppe i skråninga (se tidligere notat 'Trollvinter') - noen sorter takløk har fløyet til den evige blomsterhimmel - men mye har det gått bra med. Jeg får bare vente til lengre utpå slik at jeg får oversikt over resten. Krysser fingrene jeg . Det jeg ikke var så veldig begeistret for var at en kompis av potentillas venner hadde lurt seg over fjellet og hadde beitet her i noen dager. Ikke nyttet det å jage på den heller - det var selvfølgelig litt for mye mums her . Du potentilla - vær så vennlig å be Rudolf komme hit og hente sin sønn!!! (hvis det ikke var en datter da - tok meg ikke bryet med å undersøke for meget... ) Men nå er den borte - kanskje den har blitt noens middagsmat... - og nei, den er IKKE havnet på mitt bord... Det hadde gått bra med spirene mine mens jeg var bortreist. Alpegullregnen hadde takket for seg - men det skyldes ikke tørke. Jeg mistet et annen lite tre da jeg priklet det om (kan man kalle det prikle når det er bare en??? ) - kanskje det ikke er så lurt det da....? Jeg tror jeg må prøve igjen med gjødslet jord i bunn og såjord på toppen - da slipper jeg og flytte spiren og forstyrre røttene dens. Kan ikke gi meg etter bare et forsøk I kveld tenker jeg at jeg skal prikle litt av gressmattene som er i enkelte krukker - kan ikke si at jeg gleder meg til bittesmå skjøre stilker...men det må vel gjøres Dere får ha en flott kveld - selv med et vanvittig tregt forum

0 Comments: