torsdag 6. april 2006

Snømåking og vår

I dag har jeg vært og spadd ned fiskekassene mine. De har til nå stått under tak i carporten, men tenkte at det ville være bedre for dem å få et teppe av snø – mens vi ennå har den. Det har faktisk vært et fantastisk vær her i dag – strålende sol, blikkstille og 5-6 grader. Våren nærmer seg her også virker det som Minsten og meg har vært i fjæra og samla skjell og stein, og vi har kasta flyndre. Jeg visste at tjelden var kommet, men hadde ikke sett den enda – og i dag hilste den så pent i vannkanten. Jeg regner med at det er det samme paret som var her i fjor – de holder seg til sine faste plasser. Fant plutselig ut at jeg skulle ta inn Helleborusene som jeg satte ut i høst - skal sette dem på badgulvet på varmen og se om der skjer noe - det blir spennende Jeg må også huske på å skrive dem opp i sålista mi - for det er blitt helt bortglemt. Disse var det som har stått noen måneder ute: Helleborus odorus Helleborus purpurescens Helleborus sp. & hybr. Helleborus corsicus 'Pacific Frost' Helleborus niger 'Sunset' Helleborus sp. Helleborus rosa Jeg fikk også pakke fra Zimtrade i går. Den inneholdt dette:¨ Dicentra formosa ’Aurora’ Geranium cinereum ’Ballerina’ Gladiolus nanus ’Albus’ Gladiolus ’Black Jack’ Heuchera ’Stormy Seas’ Iris germ. ‘Attention Please’ Iris sibirica ‘Snow Queen’ Papaver orientale ‘Patty’s Plum’ Phlox paniculata ‘Amethyst’ Phlox paniculata ‘Miss Jill’ Phlox paniculata ’Miss Mary’ Phlox ’David’ Og ikke minst så ramla det plutselig inn bestilling hos Gardens North – men de frøene tror jeg skal få ligge til neste år – det ble ikke en, to eller tre bestillinger – det ble 4.......

0 Comments: