onsdag 8. februar 2006

Barn og alle aktiviteter... Pjuhhh...

Hver onsdag kl.15.00 rett etter skoletid har min eldste sønn fotballtrening. I og for seg greit det, men så var det jo bare det at "noen" (ehhhh...meg ) fikk den gode idéen at han skulle begynne i svømmegruppa også. Infomøtet ble holdt forrige mandag, og vi fikk beskjed om at svømminga skulle foregå på onsdager 45 minutter etter fotballtreninga. Hurra, hurra... . Når jeg så begynte å tenke fikk jeg krampe...

Jadda - først hente i barnehagen kl 16.10, deretter ned på gymanlegget for å hente den eldste, deretter hjem å få noe mat i seg, og til slutt dra tilbake for å komme seg på svømming (der en voksen måtte være med på grunn av at ungene ikke var sikker i vannet, og skulle lære seg teknikker fra grunnen av... Og at mora ikke føler seg helt vel i badedrakt gjør vel ikke saken bedre - henfaller til digresjonen "michelin-mannen" ) I dag kapitulerte jeg da jeg var kommet så langt i programmet som å hente han fra gymanlegget! Følte meg anpusten bare ved å tenke på det stresset Ble enig med 7-åringen om at svømminga kunne han begynne med neste skoleår, for det er vel lite morsomt å ha med en mamma som er "rimelig" irritabel etter et slikt maratonløp. (Og her må jeg bare presisere at jeg blir veldig fort fysisk sliten av psykisk stress dessverre ).

Ikke akkurat hageemne ovenfor, men tross stress - haging har jeg fått til lell . Hva klarer man ikke å presse inn mellom slagene . Tror sånn circa 30 nye staudesorter er kommet i jorda de siste par-tre dagene:

Anemone hupehensis
Anemone rivularis
Anemone cylindrica
Anemone joponica mixed
Astrantia major
Camassia leichtlinii
Clematis 'Rosy O'Grady'
Clematis viticella
Clematis 'Hagley Hybrid'
Clematis sp.
Clematis vitalba
Delphinium cashmerianum
Delphinium caucasicum
Eryngium alpinum 'Superbum'
Gentiana asclepiadea
Gentiana att. septemfida
Gentiana sp dinarica (?)
Hosta mix
Meconopsis bet. hvit
Meconopsis quintuplinervia
Polyanthus 'Pacific Blue'
Primula 'Festival Bicolor Mixed'
Primula auricula 'Douglas Prize Mixture'
Primula candelabra hybrida
Primula renaissance
Primula tschuktschourum
Pulsatilla alpina ssp. apiifolia
Sanguisorba officinalis
Viola koreana 'Sylettas'

Da er jeg kommet til 73 sorter :)

0 Comments: