onsdag 15. februar 2006

Planlegging

I det siste har jeg tenkt og tenkt på hvordan jeg skal organisere uteområdet vårt. Jeg har planter og busker i haugevis, men tidligere har de bare blitt plassert etter innfall- og hvordeterplass-metoden . I det siste har det luktet svidd av VISA-kortet mitt i norske og danske bokhandlere.... Ja, selvfølgelig må jeg ha inspirasjon...sier jeg til meg selv...men får allikevel LITT dårlig samvittighet for at jeg er litt egoistisk mht innkjøp til heimen. Ja, jeg tror jeg sier det sånn - det er til heimen - det kommer jo oss alle til gode. Yes, er enig med meg selv nå - det høres MYE bedre ut . (Selv om noen av mine innkjøp er MYE billigere når kaillen spør... ).
Da vi bygde for 8 år siden ble det ingenting gjort på sørsiden. Etterhvert ble det bygd garasje der, og ovenfor den ble det stablet svære steiner som en mur og deretter fyllt opp med masser/grus. Dette har da fungert som lekeplass til ungene, med sandkasse, huske og lekehytte. Gårdsplassen vår er belagt med belegningsstein fra inngangen og bort til denne planeringen. I fjor flyttet vi på lekene til ungene, og murte en vannrett kant av sprengstein bortetter de store steinene i "muren" på planeringa, samt at vi forskalet også innover med ca.40 cm - deretter ble forskalinga fylt med betong. I år skal vi bygge levegger hele veien bortetter, samt at det blir bygd fast benker til leveggene. Mulig at jeg klarer å lure noen blomsterkasser innimellom - får se hva vi blir enige om. Utepeis/grue skal det også bli der - jeg tror at det kan bli ganske så bra! Så nå tenker jeg så det knaker på organiseringen av hagen, og jeg har også gjort en ting som jeg aldri har trodd at jeg ville komme til å gjøre...nemlig tegne opp hagen... Men du verden hvor mye som ble klarere da det kom ned på papiret! . Kommer nok til å planlegge mye mer fremover....

0 Comments: