lørdag 25. februar 2006

Det snør, det snør osv....

Etter å ha vært rimelig oppgitt over den merkelige vinteren her forleden er fortvilelsen nå gått over til glede. Det har falt 20 cm puddersnø i løpet av natta, så nå håper jeg at det holder seg en stund. Jeg vil ikke tenke på den forventede massedøden under det hvite akkurat nå . Ungene er ute i snøen med rattkjelker, og de koser seg storveis. I går var det en super dag! Jeg tok meg en bytur for å lunche litt med Oddrun og Saxi - en lunch der latteren og kjeften satt løst kan man vel si . Det var så trivelig å møte Oddrun 'live' - Saxi har jeg vært i hagebesøk hos tidligere, men dermed ikke sagt at det var mindre trivelig å møte henne også i går . Det må gjentas så snart muligheten byr seg . Denne helga er det jo årsmøte i Tromsø (hageselskapet), og jeg har jo vanvittig lyst til å være tilstede på de åpne foredragene - men dessverre gikk det ikke denne gangen . Jeg får ta det igjen en annen gang . Når jeg nå alt var i Tromsø, så måtte jeg jo stikke innom Sjølund - gartneriet i Tromsø. Og selvfølgelig hadde de jo fått inn frø siden sist jeg var der... Og klarte jeg å holde meg unna...? NEI , det måtte jo handles 'litt' - og som om jeg ikke har nok av den sorten fra før...
Jeg kjøpte meg frø av Dichondra argentea 'Silver Falls' - flott kontrastplante - må prøve denne i ampler og annet, og jeg tror at det kan bli lekkert! . Jeg så jo i miamarias dagbok at de hadde fått inn frø på Europris - så det blir vel en tur dit ved neste bytur... . Det ble også 3 pelliser med meg hjem, samt en 'grønnrand' med vridde blader - måtte ha meg noe nytt kjente jeg . Jeg kjøpte også potter på Sjølund - men jeg ble forbannet når jeg så hva de tok på MesterGrønn for samme størrelse men i en annen farge (tror det var omtrent samme antall). Kr.28,- på Sjølund og 18,50 på MesterGrønn . Jeg hadde mest lyst til å dra å levere de tilbake, men ga meg katta i det .

Når det gjelder planlegging av samplantinger, så har jeg funnet ut at jeg har veldig lyst til å prøve å plante Aconitum alboviolaceum og Dicentra scandens sammen. Kan tenke meg at de ville kle hverandre - uten at jeg vet det helt sikkert da . Den som intet våger intet vinner Det blir også såing innimmellom, men lista får jeg ta en annen dag

Dere får ha en fortsatt TRIVELIG HELG!

0 Comments: