mandag 6. februar 2006

Frøene fra STA er kommet!!! Yippiyey!

I dag kom frøene fra STA! Jeg var jo noe lovlig sent ute med å få brevet i posten, men det brydde de seg visst lite om gitt . Selv om giroen var betalt lenge før fristen, så var det det med å knøvle seg til en postkasse da... . Jeg må si meg ganske fornøyd - fikk endelig tak i noen sorter som jeg har ønska meg lenge, bl.a:

Trollius laxus
Thymus serpyllum 'Albus'
Cortusa matthioli 'Alba'

Kan det bli bedre..?? Mmmmmm.... Det skal SÅ lite til for å glede ei hagesjel... Håper de spirer! Fortsetter å så litt av de ørtåførti sortene jeg har liggende fra før, og nå er disse kommet i jorda:

Geranium sp. Geranium 'Silver Shadow'
Fritillaria pallidiflora
Heuchera sp. Mørk rød
Geranium regelli
Meconopsis delavayi
Rosa chinensis minima 'Angel'
Primula chungensis
Primula candelabra
Lewisia cotyledon hybrids
Anemone parviflora '

Så nå er 44 sorter i jorda så langt, men enda a long way to go... - og dette påføres frivillig og helt uten tortur eller tvang...

0 Comments: